top of page

שבוע ההנקה הבינלאומי 2020 - בסימן חוסן

שבוע ההנקה הבינלאומי בישראל נפתח בסערה גדולה.

הודעה המבשרת על סגירתו המיידית של בנק חלב אם הלאומי של ישראל, המופעל על ידי מד"א.

אי אפשר לדבר על חוסן בהנקה מבלי לציין בראש ובראשונה את תרומתו של חלב אם לחוסן הבריאותי של פגים. הייתרונות בהזנת פגים בחלב אם הם עצומים. ההגנה שהקולוסטרום (החלב הראשוני ) מספק למעיים של כל תינוק היא דבר שלא ניתן לקבל מאף הזנה אחרת, והחשיבות היא ענקית לכל תינוק כי זהו קו הגנה על הגוף מפני מחוללי מחלה שונים, ובטח בתקופה בה העולם כולו חווה מגיפה.


ואצל פגים, זיהומים בדרכי העיכול עלולים לגרום לסיבוכים המובילים לכריתות חלקים מהמעיים ואף למוות. חלב אם מעלה את ההישרדות של הפגים באופן חד משמעי.


בלידה של פג, לעיתים החוויה קשה וטראומטית עבור האם ועבור הגוף שלה, ולא כל האימהות לפגים מצליחות לשאוב חלב בכמויות מספקות עבור התינוקות שלהם. בנקי חלב ברחבי העולם מספקים חלב הנאסף מתורמות כתרופה לאותם תינוקות פגים.

אימהות יכולות לחפש תרומות חלב עבור התינוקות שלהן, אך חלב המגיע מבנק החלב הוא בטוח, עובר בדיקות לזיהומים חיידקיים וויראלים, עובר פיסטור ועל כן מתאים ובטוח לשימוש עבור התינוקות הרכים.


אימהות מניקות רבות שמחות על הזכות שניתנה להן לתרום חלב עבור תינוקות ומשפחות הזקוקות לכך. החלב ניתן ללא עלות, ובשלב הראשון נועד לפגיות ולתינוקות חולים המאושפזים בבתי חולים.


לאחר מאבק ברשתות החברתיות, לאחר שעלו אלפי תמונות ונשלחו אלפי מיילים, משרד הבריאות הוציא הודעה רשמית כי בנק החלב ימשיך לפעול. ההצלחה קרתה בגלל אימהות ואנשי מקצוע שדחפו קדימה, הגבירו מודעות והציגו מחאה והתנגדות חריפה לסגירת הבנק.


עכשיו אפשר לחזור לנשום לרגע, ולראות את הפלא שבחוסן שחלב אם מעניק לתינוקות ופעוטות.


14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page