top of page

אורי אקרא לו, אורי שלי


לפני כמעט שש שנים, כשרק גיליתי הריון שני, עוד לפני בדיקת הדופק, קיבלתי תוצאות בדיקת דם שהראו כי נדבקתי במחלת הנשיקה (CMV) ממש עכשיו. מחלה זו עלולה לפגוע בהתפתחות העובר, בעיקר בהתפתחות המוחית, ומשפיעה יותר כאשר ההדבקה מתרחשת בתחילת ההריון. כשסופסוף הגעתי לבדיקת דופק, שבוע 8, אצל רופא הנשים שלי שאני מאוד מחבבת, היא הציע, כאחד הרעיונות, לעבור הפלה יזומה על מנת למנוע הריון קשה נפשית. הריון המלווה בבדיקות רבות, כאשר ניתן לבדוק הדבקות ודאית של העובר רק בשבוע 22. צ'יק צ'ק תיכנסי שוב להריון נוסף...

להריון הזה כל כך חיכיתי, כמעט שנה של אימונים...

הופנתי להתייעצות עם יועצת גנטית, ויחד עם נדב החלטנו שנמשיך את ההריון, נחכה לשבוע 22 וניקח החלטה לאחר בדיקת מי השפיר.

שאלתי אותה אם אני לא נורמלית שאני מחליטה להמשיך. היא ענתה שאני אנושית ורגישה. הריון בריחוק נפשי, בדיקות אולטרסאונד מכוונות מוח, לחץ שהלך והצטבר עד להקלה מוחלטת בשבוע 22. העובר לא נדבק.

התשובה הגיעה כמה שעות לאחר בדיקת מי השפיר, הרי עושים בדיקה ב PCR, מי כמוני ידעה שזאת בדיקה מאוד מהירה.

כשראיתי את התוצאה - שלילי, על צג המחשב לא יכולתי שלא לבכות, והבכי הפתיע אותי, לא הבנתי עד כמה היה לי קשה עד אותו הרגע.

אורי שלי, ילד מדהים ורגיש. לא מסוגלת לחשוב לרגע על כל אופציה אחרת מלבד להיות אמא שלך. אהוב קטן שלי.

המחשבה שהייתי יכולה לבחור אחרת, שהוצע לי לבחור משהו אחר, מסעירה אותי. הסבירות שהעובר נדבק במחלה היא נמוכה, והסבירות שהמחלה תפגע בהתפתחות של העובר היא עוד יותר נמוכה. התמזל מזלנו וזכינו בילד שכזה!

הרופאים סביבי אמרו שבגלל ההידבקות המוקדמת היה אפשר לזהות התפתחות מוחית לקוייה כבר בבדיקות מוקדמות יחסית, אבל ישנם סיבוכים שלא ניתן לאתר באולטרסאונד כמו פגיעה בשמיעה, ולכן בכל מקרה מומלץ לבצע בדיקת מי שפיר .

גם מיד לאחר הלידה ביקשתי שיבצעו בדיקת שתן על מנת לוודא שהבייבי לא נדבק. הבדיקה חזרה תקינה.

ידע זה כוח, חשוב לקבל את מירב האינפורמציה, להיתמך על ידי משפחות שהיו וחוו ולהחליט את ההחלטה הנכונה לכל אחת, לכל זוג ולכל משפחה.

30 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page